A kártyajáték bemutatása Star Wars: Unlimited
A Spark of Rebellion első kiadása március 8-án jelenik meg

2024.2.13

A nemrég megjelent Disney Lorcana után idén újabb újdonsággal bővül a gyűjtögetős kártyajátékok sora, amely visszavisz minket régi ismerős karaktereinkhez azokba a világokba, amelyekben felnőttünk. A Star Wars távoli galaxisából érkezik hozzánk a jövő hónapban a várva várt Star Wars: Unlimited kártyajáték első kiadása, amelyben ikonikus gonosztevők és szeretett hősök és hősnők tűnnek fel. A játék célja, hogy a Star Wars minden korszakát és világát összehozza, akár a filmeket, akár a tévésorozatokat, akár a könyveket és képregényeket faljuk. Készülj fel a hipertér átugrására, és gyere felfedezni!

MILYEN TERMÉKEK VÁRNAK RÁND?

Starter csomag két játékosnak - ahogy a neve is mutatja, ezzel a dobozzal rögtön elkezdheted az első játékot. Tartalmaz két 50 lapos paklit, sérülésjelzőket, papír alátétet és szabályokat. Tartalmaz továbbá papírdobozokat a paklik tárolására és 10 különleges promóciós kártyát, amelyek csak a kezdőpakliban találhatók meg, és nem szerepelnek a különálló boosterkártyákban.

Boosterek és Booster boxok - egy külön pakli, amely 16 véletlenszerű kártyát tartalmaz. Mindig van 1 Leader kártya és 1 Base kártya, így mindig egy boosterrel játszhatsz Sealed vagy Draft versenyen. A többi 14 kártya a standard készletből származik, és különböző ritkaságú. A teljes doboz 24 boostert tartalmaz.

Prerelease boxok - a kiadás megjelenése előtt elérhető csomagok a Prerelease eseményekhez. Tartalmaznak 6 boostert, 2 promóciós kártyát Luke Skywalkerhez és Darth Vaderhez, egy életszámlálót, sebzésjelzőket, valamint egy egyszerű játékkönyvet és dobozt.

ASPEKTÁK

A Star Wars: Unlimitedben a színeket aspektusoknak nevezik, és 6 van belőlük (éberség, parancs, agresszió, ravaszság, hősiesség és aljasság). A pakli leggyakrabban 3 aspektusból áll, amelyek megfelelnek a vezér és az alap színkombinációinak. Ha egy játékos a vezér- és alapaspektusán kívüli kártyát szeretne kijátszani, a kártya alapköltségén felül további 2 bármilyen nyersanyagot kell fizetnie.

KÁRTYATÍPUSOK

Egység

Az egységeket harctérre hívják, és fel vannak osztva Grounded (földre) és Space (űrbe). Ezeket a kártyákat az ellenfél egységeivel vívott csatákban használják, valamint egy bázis megtámadására, amelynek elpusztítása megnyeri a játékot az adott játékos számára.

1. KÁRTYAÁR - ezt az árat (8) kell kifizetni a játékhoz.
2. AZ EGYSÉG SZEMPONTJAI
3. AZ EGYSÉG TÍPUSA - annak feltüntetése, hogy földi vagy űrbeli egységről van-e szó.

4. KÁRTYA STATISZTIKA - a támadáshoz használt erősséget piros színnel (6), a védekezést kékkel (6) jelöli.
5. A KÁRTYA TULAJDONSÁGAI
6. KÜLÖNLEGES BOLTI NOSZTALGIÁK
7. KÁRTYA NEVE - Ebben az esetben Palpatine császár. A neve előtt lévő csillag azt jelképezi, hogy teljesen egyedi, és csak egyszer lehet meg a játékban (de többször is a paklidban). Lehetséges, hogy két ugyanolyan nevű kártya is legyen a játékban, de csak akkor, ha a név alatt szereplő 8. MELLÉKNÉV(itt a sötét oldal mestere) különbözik.

Event (esemény)
Az ilyen típusú kártyák hasonlóak az egységkártyákhoz, de nincsenek élet- és erőstatisztikáik, és az illusztrációjuk és a szövegük elhelyezése is felcserélődik. Amikor ezt a kártyát kijátszod, a hatását kiértékeled, majd eldobod a dobóhalomba.

Upgrade (fejlesztés)

Az egységkártyákhoz hasonlóan a fejlesztőkártyák is a játéktérre kerülnek. Ereje és védelme, valamint hatása hozzáadódik annak az egységkártyának az erejéhez és védelméhez, amelyhez hozzá van csatolva.

Leader (vezér)

Kétoldalas kártyák, amelyek egyik oldala vízszintes, másik oldala függőleges. A függőleges oldalt lehet aztán játék közben kiteríteni. Az alapkártyával együtt jelzik, hogy milyen szempontok szerint kell felépíteni a paklit.
A Vezérkártyák kétféle akcióval rendelkeznek:
Alap - csak az erőforrások kimerítését és esetleges feltöltését igényli.
Speciális - egy speciális akció kijátszása után a vezérkártyát vízszintesről függőlegesre kell fordítani, és játékba kell tenni. Ezt egy játékban csak egyszer lehet megtenni. Jelenleg minden vezér csak földi egység. Ha egy vezér játékban meghal, visszamegy a vezérhelyre, és a játék során csak az alapképessége használható tovább.

Base (bázis)
Jelzi a pakli egy további szín szempontját a vezető színén kívül. Leggyakrabban 30-as védelmi értékkel rendelkeznek, de vannak olyan bázisok is, amelyeknek a védelmi értéke alacsonyabb, és rendelkeznek valamilyen különleges képességgel is. A játékos célja az ellenfél bázisának elpusztítása és a játék megnyerése.

A CSATATÉR ÉS A JÁTÉK MENETE
Hogyan néz ki a játékterv?
Több részre van osztva: az alsó részen található a kezdeményezésjelző, majd a nyersanyagok, a feltöltőpakli és jobbra a dobópakli. Az egyszemélyes játékterv felső felében található a téregységek helye, ahol csak téregységek játszhatók ki. Középen van a bázis és vezér tér, ahol csak a bázis és a vezér játszható ki. A jobb szélső tér a földi egységek tere, ahol csak földi egységek játszhatók ki. Támadáskor csak az azonos zónában lévő egységek támadhatók, azaz tér a térhez és föld a földhöz, vagy az ellenfél bázisa támadható.

Hogy megy a játék?

I. Felkészülés
Az alapotokat és a vezéreteket a megfelelő mezőre rakjátok a játékosok játékterének közepén , majd megkeveritek a paklitokat, és a megfelelő mezőre rakjátok. Kiválasztotok 6 lapot, mint kezdő lapot. Ha a kezdőkártyáid rosszak vagy nem megfelelőek, lehetőséged van a mulliganre, a kezdőkártyádat visszateszed a paklidba, megkevered az egész paklit, és újra húzod a 6 legfelső lapodat. Ha készen vagytok, válasszatok 2 lapot a kezdőkézből nyersanyagként, és rakjátok ki őket képpel lefelé a megfelelő nyersanyagterületre.

II. Action phase (Akciófázis)
Az akciófázisban a következő akciókat hajthatjátok végre:

Kijátszol egy kártyát: kifizeted a kártya bal felső sarkában látható érték nyersanyagköltséget. Annak jelzésére, hogy az erőforrással fizetsz, kimeríted azt (90°-kal elforgatod). Egy egységkártyát teszel le a kezedből a megfelelő kimerített mezőre, hacsak a képesség másként nem jelzi. A kimerült kártyákat nem lehet felhasználni, amíg vissza nem állítod őket.

Egy egységgel támadsz: Válaszd ki a megfelelő egységet, és támadj vele:

Ellenfeled bázisán - Ebben az esetben az egység az erejének megfelelő sebzést okoz, és ellenfeled ugyanennyivel csökkenti bázisának védelmi értékét.
A megfelelő föld-/térterületen lévő egységen . Ha ezt teszed, az egységek egyidejűleg a támadási értéküknek megfelelő sebzést szenvednek, és amint az egyik egység védelmi értéke 0-ra vagy annál kisebbre csökken, megsemmisül, és a dobóhalomba kerül.

Egy egység képességének használata: Egy egység alapképességének használatához kimeríted az egységet, és végrehajtod a képességét. Ha egy erőforrást fel kell töltened, akkor ezt meg kell tenned. Ha nincs nálad, abban a körben nem tudod végrehajtani az egység képességét. A Vezérek különleges képességéhez meg kell felelned a kártyán felsorolt szükséges feltételeknek, és játékonként egyszer hívhatod játékba őket.

Vedd át a kezdeményezést: Amikor átveszed a kezdeményezést, te leszel a következő forduló kezdőjátékosa. Miután ezt az akciót végrehajtottad, passzolnod kell, azaz be kell fejezned az aktuális körödet.

Passzolj: Nem játszhatsz ki több kártyát. Ha mindkét játékos passzol, új forduló kezdődik.

III. Regroup phase (Átcsoportosítási fázis)

E fázis kezdetén mindkét játékos két kártyát húz a pakliból a kezébe. Ezután képpel lefelé lepakolhatnak egy kártyát a kezükből az erőforrás mezőre, és az összes kimerült kártyájukat is előkészítik, azaz 90°-kal visszafordítják, hogy az aktuális fordulóban újra felhasználhassák őket.

ISMERED A SZABÁLYOKAT, HOGY MIRE VAN SZÜKSÉGED AZ INDULÁSHOZ?

Az ideális az, ha egy előre összeállított paklivalkezdesz , amely mindig készen áll a játékra. Mint minden TCG-nél, itt is célszerű a kártyákat becsomagolva, dobozban tárolni , hogy ne menjenek tönkre, továbbá javasoljuk egy alátét használatát is . A tapasztaltabb játékosok számára aztán vannakboosterek. Ezek mindig az adott kiadás véletlenszerű kártyáit tartalmazzák, amelyekkel fejlesztheted a paklidat, vagy az alapoktól kezdve építheted fel.