A Gwent kártyjáték, amely angol nyelven a nyár végén érkezik az Xzone kínálatába, biztosan közel áll minden The Witcher 3-rajongó szívéhez. Bár hűen követi a videojátékos alapokat, a tervezők úgy döntöttek, hogy szeretnének egy egyszemélyes játéklehetőséget is hozzáadni. Hogy miként készült ez a játékmód, és mi volt fontos a tervező, Martin Montreuil számára, azt az alábbi, a No Loading kiadó által közzétett cikk fordításából tudhatjátok meg.


Meg tudná írni, hogyan közelítettek a Gwent digitális verziójának egyszemélyes, fizikai kártyajátékká alakításához?

Martin: Számunkra nagyon fontos volt, hogy a lehető leghitelesebb élményt nyújtsuk azoknak a játékosoknak, akik a Gwentet megszerették a The Witcher 3: Wild Hunt világában. Szerencsére a Gwent már a videojátékban is teljes értékű kártyajátékként lett megtervezve, ráadásul úgy, hogy egyedül, a számítógép ellen játszod. Az egyszemélyes mód megtervezése az asztali változathoz ezért nem igényelt alapvető újratervezést – csupán néhány elemet kellett módosítanunk, hogy számítógép és második játékos nélkül is működjenek.


Hogyan döntötték el, milyen szabály- és játékrendszerbeli módosításokat végezzenek?

Martin: Nagyrészt próba–hiba módszerrel. Az egyszemélyes módban szerettük volna minimálisra csökkenteni azoknak a döntéseknek a számát, amelyeket a játékos az ellenfél helyett hoz meg, ugyanakkor meg akartuk őrizni a játék szórakoztató és izgalmas jellegét. Ezt szem előtt tartva leültem, és elkezdtem játszani a Gwenttel, közben pedig egyenként változtattam a szabályokon, figyelve, hogyan befolyásolják a játék dinamikáját. Miután összehasonlítottam az egyes kártyák minden lehetséges hatását, olyan módosításokat választottam ki, amelyek lehetővé teszik, hogy az egyszemélyes játékosok hasonló kihívást éljenek át, mint a klasszikus, ellenféllel játszott partiban.

Például a Gwent egyik kulcseleme a meglepetés pillanata, amikor az ellenfél felfedi a következő lépését. Az egyszemélyes mód ezt az elemet úgy őrzi meg, hogy bizonyos kártyák csak a kör végén kerülnek felfedésre – így akár teljesen keresztülhúzhatják a tervedet (lásd a képességek magyarázatát és a vezér-variánsokat).



Mi tetszik önnek legjobban a Gwent egyszemélyes módjában?

Martin: Az egyszemélyes játék számomra belépőkapu volt a videojátékok világából a társasjátékok világába, ezért különösen közel áll a szívemhez. Ráadásul az egyedüli játék egyszerűbbé teszi a dolgokat, hiszen akkor játszhatok, amikor csak időm és kedvem van. A Gwent előkészületei viszonylag egyszerűek, így gyorsan ki tudom rakni az asztalra, és már kezdődhet is a játék.

És ami a legfontosabb: egyszemélyes módban a saját tempómban játszom. Akkor tarthatok szünetet, amikor csak akarok. Élvezem, hogy átgondolhatom a lépéseimet, elemezhetem az összes lehetőséget, és elképzelhetem, mit lépne az ellenfél – anélkül, hogy stresszelnék amiatt, hogy feltartok valakit. Nem kell alkalmazkodnom senkihez, és teljes mértékben a stratégiára összpontosíthatok. Ez másfajta kihívás: nem egy másik játékos ellen versenyzel, hanem magát a játékot próbálod legyőzni.



Van valamilyen tanácsa azoknak a játékosoknak, akik túl nehéznek találják az egyszemélyes módot?

Martin: Ha nehéznek érzed, az jó jel! Ez azt jelenti, hogy minden egyes partijában van lehetőséged tanulni valami újat. Minden játékkal jobb leszel, és a stratégiád is átgondoltabbá válik. A Gwent ráadásul néha a szerencsén is múlik, ezért ne add fel. Legközelebb lehet, hogy jobb lapokat kapsz, és nyersz. Egy Gwent-parti ráadásul viszonylag gyors, így újra és újra játszhatsz, és fokozatosan észre fogod venni, hogy a vereségek és győzelmek aránya a javadra változik.



Ön szerint mitől olyan különleges játék a Gwent?

Martin: Az utóbbi időben gyakran látjuk, hogy videojátékokból társasjátékok készülnek, és fordítva is. A The Witcher 3: Wild Hunt sem kivétel. Úgy gondolom, hogy a Gwent önálló játékként is megállja a helyét, mert tökéletesen megragadja a Vaják világának hangulatát. Ha szereted ezt a világot, valószínűleg a Gwentet is imádni fogod.

Ráadásul a Gwent nem válik hamar unalmassá. A különböző frakciók saját stílusukkal és képességeikkel aszimmetrikussá teszik a játékot, így minden parti más. Sok múlik azon, hogy melyik frakcióval játszol és ki ellen. És amikor szeretünk egy játékot, természetes, hogy szeretnénk benne jobbak lenni. A Gwent ezt megérti, és minden alkalommal új kihívásokat kínál, amelyek arra ösztönzik a játékosokat, hogy újra és újra visszatérjenek hozzá.



Fordítás az online cikkből: PEREZ, Arnaud. A Gwent Solo tervezése – interjú Martin Montreuillel. Online. Elérhető innen: …
https://www.noloadinggames.com/blogs/news/designing-gwent-solo-mode?_kx=pJdLbQpMol5n1xf2cj9gKQiRtO1SSHwjj3tHqhgyxdA.Rp4e59. [cit. 2025-04-17].